Jak je to s tou zakázanou cestou?

Sobotní free order v Boskovicích měl celkem dlouhou zákulisní dohru. Její příčinou byla diskvalifikace několika závodníků kteří při postupu na sběrku buď použili zakázanou cestu, nebo jí křižovali, případně běželi vedle ní po chodníku. Jury s předstihem rozhodla, že případné protesty uznávat nebude a že diskvalifikace je oprávněná. Trochu mi na tom vadí akorát formulace že jury se rozhodla provinilce diskat. Jury má řešit protesty, nikoliv někoho diskvalifikovat, to by měl udělat hlavní rozhodčí závodu, tedy v tomto případě. Ale zase takovej právník nejsem, tak tu “zkratku” chápu.

Chvilku jsem si před spaním místo Pana Kaplana četl pravidla MTBO, mapový klíč MTBO a dumal, jak to tedy je s tou zakázanou cestou. Že se po ní nesmí jezdit, to je jasné všem. Taky to mám pocit nikdo nezkoušel. Buď se běhalo vedle a nebo se přebíhalo. Může se běhat vedle zakázané cesty? A může se daná cesta přebíhat?

Z mapového klíče plyne, že cesta která je zakázaným prostorem (tedy česky zakázaná cesta) má značku 711 tedy křížky v barvě přetiskové purple. Klíčové je, že tedy je ta cesta zakázaným prostorem. No a jelikož pravidla MTBO v bodě 11.3. určují jasně že do zakázaných prostor je “je zakázán vstup všem účastníkům sportovní akce” tak je celkem jasné, že tím pádem se ta zakázaná cesta přebíhat nesmí. Pravdou ovšem je, že v takovém případě by měl hlavní rozhodčí zpětně zrušit druhé kolo ČP v Plzni, kde zakázanou cestu překračovali všechny kategorie aniž by v mapě byl vyznačený povinný přechod 🙂

Dalším problémem zakázané cesty je, když se po ní kousek někde může jet. Mapový klíč totiž nijak nespecifikuje jak daleko mají být od sebe křížky vyznačující, že je cesta zakázaná. Nebo mi to z něj aspoň není jasné. Takže pro případy, jako bylo například finále klasiky vloni na MS, by se asi hodila nějaká značka, začátek a konec zakázaného úseku. Případně, vyznačit na daném kusu zakázané cesty naopak úsek poviný – který lze využít pro značení průchodu (tunelu) zakázaným prostorem. Rozhodně schvaluju doporučení jury aby se vypracoval dokument, který danou problematiku jasně rozebere.

Poslední co zůstává je běh vedle cesty. Ten je podle mého názoru povolený, ovšem v případě, že vedle té zakázané cesty není v mapě zakreslený další zakázaný prostor. V tomto případě asi byl, protože až k cestě sahá v daném místě značka 527 vymezující soukromé pozemky či zkrátka zastavěnou plochu. Tam je vstup závodníkům zakázán, i když v mapovém klíči MTBO se to nepíše.  Zítra si před spaním musím přečíst zase další pravidla, abych našel kde je ta setlement area zakázaná. Někde asi bude, když to všichni říkaj.

Takže sečteno a podtrženo, rozhodnutí hlavní rozhodčí provinilce diskvalifikovat bylo dle mého názoru správné a jury o protestech rozhodla podle pravidel. Objektivně je ale potřeba přiznat, že umístění kontrol k tomu postupu hodně svádělo a že pokud to byl záměr stavitele, mohlo být celý problematický úsek v mapě vyznačen jako zakázaný prostor. Takhle to vypadá jako past na závodníky. A pasti, podrazy a chytáky dělají vždycky zbytečnou zlou krev…

PS – pokud někoho náhodu zajímá jak jsem jel, tak stručně řečeno velmi špatně. Škoda že jsem dycky chytrej až po závodech a ne v lese. Tam dělám neskutečný koniny 🙁

19 thoughts on “Jak je to s tou zakázanou cestou?

  1. Nojo, ale stejně prostě ten chodník tam byl… já se dostal do situace kdy sem si celej závod postavil tak nešťastně, že na mě zbyl ten jedinej postup na konci závodu (moje chyba když sem si nevšim při stavbě celkový strategie, že tamtudy nepude projet), ale na druhou stranu sem věděl, že tam ten chodník je, tudíž se na zakázanou silnici nedostanu a v tomhle případě kdy byla vykřížkovaná silnice a nebyl tam šraf nad celou oblastí, ten chodník byl cestou, která nebyla v mapě. Takže sem se nepohyboval ani po zakázaný silnici a ani po soukromym pozemku a stejně jako když v lese je cesta, která neni v mapě, tak po ní jet nemůžu, ale běžet můžu. Nebo se v klíči píše něco, že chodník je součástí značky pro silnici? No a při spojování kontrol určitě hraje roli kudy člověk asi určitej postup půjde, ale podobnejm případům kde se zbytečně vydiská spousta lidí, by se podle mě měl pořadatel stavbou trati vyhejbat. A teda jestli ste někdo viděl trať D21, no …

  2. Ahoj, já jsem čekal, kdy k tomu někdo napíše nějaký komentář na MTBO ale asi se do toho nikomu nechtělo. Mně taky ne, protože jsem jedním z postižených – kdybych nebyl, tak bych to napsal.
    Zde můj názor: Buď stavitel to udělal schválně, aby se někteří nachytali nebo si to neuvědomil. Obojí je špatně a mělo by se to objevit v nějakém hodnocení. Věřím v druhou možnost a docela to chápu, jak se to stalo. Je to škoda, protože se tím zpackal docela dobrý závod (i když trochu krátký). Proto bych navrhoval aspoň na mistrovských závodech funkci technického delegáta, který by aspoň na dálku mapy a tratě zkontroloval a připomínkoval.
    V té souvislosti bych si dovolil malou výtku k sekci MTBO. Chybí zde jakákoliv metodická činnost, at se týká mapování, pořádání nebo treninku.
    Teď k té zakázané cestě:
    1) v mapovém klíčí je “forbidden route” – to znamená ale cesta ve smyslu trasa nebo postup. V žádném případě to není cesta, silnice, pěšina ve fyzickém smyslu a tedy ani ne zakázaný prostor. Také dosud na všech závodech se takto označená komunikace běžně přejížděla. A nejenom letos v Plzni.
    2. Když už si to pořadatelé chtěli pohlídat, tak tam měl někdo stát a ne to dělat z mezičasů. Jak zvolili čas, kdy tudy někdo jel a kdy už ne? Vím o případu, kdy tam někdo jel tak pomalu, že ho nediskli.
    3. V nastalé situaci byl závěr diskvalifikovat spravedlivější než jakékoliv jiné řešení. Jsem přesvědčel, že ti, co tam jeli, tam jeli proto, že si toho včas nevšimli a ne proto, že tam chtěli jet. V tomto sportu naštěstí do značné míry platí “Není důležité zvítězit ale zúčastnit se”. V tom smyslu se vyřešila ukradená kontrola v Plzni nebo utržený chip v kapse stříbrné závodnice na MČR. Obojí podle pravidel by bylo na zrušení resp. disk.
    4)Trochu mě překvapilo složení jury? Nebylo totiž předem oznámeno a vyvěšeno, což pravidla nařizují. To vzbuzuje pochybnosti o nezaujatosti.

    Co se stalo, stalo se. Ale důležité je si z toho vzít ponaučení pro příště. Z letošních závodů mám tyto:
    – kontroly na frekventovaných místech je potřeba hlídat
    – mapy a tratě je potřeba kreslit čitelně a srozumitelně, by se maximálně omezil vliv náhody. Po nakreslení to nechat prohlídnout někomu, kdo tu mapu vidí poprvé.
    – když utrhneš Jojo, přivaž chip tím zbytkem k řidítkám.

  3. To jsem ani nevěděl, že to diskali na základě mezičasů. Myslel jsem, že tam stál rozhodčí, přinejmenším s foťákem. To je teda docela síla!

    Co se týká té značky 711 tak asi to záleží na překladu. Já sem slovou route ve věte “Aroute which is out-of-bounds is shown with crosses” pochopil v tom fyzickém smyslu cesty ne obecně postupu. Taky si moc nedokážu představit, jak by se zakazoval postup jinudy než po cestě pomocí křížků. Tam asi vždy přijde ke slovu značka 709.

    Pídil jsem se také po tom jak je to se značkou 527 a Tomáš -Kale – Sikora mi napsal “Vstup do takto zakresleného prostoru mapovým klíčem ani pravidly zakázán není. Jen se předpokládá, že to je soukromý pozemek, kam se lézt nemá. Z mého pohledu to je značka, která říká: “klidně sem vlez, ale možná to ve zdraví nepřežiješ…”.
    A vzhledem k tomu, že mě o víkendu na závodech považovalo dost lidí za kacíře, dokud jsem jim definici mapové značky 527 neukázal, objeví se na webu brzo doporučení SK m.j. s tím, aby v pokynech pořadatel výslovně uvedl, jestli na území značkou 527 vymezené může závodník při závodě vstoupit.”

    Což mě tak trochu uvádí v pochybnosti, zda to rozhodnutí o diskvalifikaci bylo opravdu správné, a to zvláště jestli se to dělo na základě mezičasů. Kdyby se takhle rozhodovalo na MS 2005, tak je Jarda mistr světa na middlu!

  4. Na rozdíl od Mačuse jsem měl na škole předmět Projektování komunikací, a tak vím, že chodník JE součástí komunikace…
    Ale jinak tě naprosto chápu, já bych asi taky neměl Tomínův morál abych to objel:-)

  5. Přátelé, když tak čtu ty vaše komentáře, tak trochu nechápu. Co takhle kromě pitvání se v pravidlech a výmýšlení, jak cokoliv očůrat, se vrátit k tomu nejpodstatnějšímu, o co na závodech jde. Tedy alespoň podle mne. A to sice si zazávodit a poměřit se se soupeři, a to vše dle pravidel FAIR PLAY. Ano, to je to základní, co bychom měli v těchto situacích vzít v úvahu. A pak taky zdravý rozum. Já když čtu Mačusovo vyjádření, že věděl o chodníku, který je podél silnice, tak nechápu, jak něco takovýho vůbec může vypustit z úst a ještě to brát vážně jako argument. Podle mě bylo z té mapy naprosto evidentní, že ta cesta je zakázaná a rozhodně v tom diskutovaném kousku. A hledat v tom jakoukoliv ojebávačku je prostě nedůstojné a bohužel ryze české, když to tak musím říct. A tady bych mohl skončit, podle mě vůbec není o čem diskutovat. Druhá věc je, že ta trať byla bohužel nefér postavena ze strany stavitele. Tady ať se na mne Honza nezlobí, ale byla to záludnost na závodníky a tom by závod také neměl být. Bohužel… Přitom stačilo označit celý prostor mezi těma dvěma kontrolami za zakázaný (tou značkou, která byla použita jen na tom kousku v zahrádkách) a to až k té silnici a bylo to naprosto férové pro všechny. Jako člen JURY jsem tak musel řešit ne úplně lehkou záležitost.. Nicméně za svým rozhodnutím si plně stojím a nemám ani potřebu o něm příliš diskutovat. Bylo totiž zřejmé, že kdokoliv jel tím zakázaným prostorem, musel dobře vědět, že získává neoprávněnou výhodu před těmi ostatními. A to je to podstatné. Bylo spousta takových, kteří si zakázaný prostor uvědomili až v okamžiku, kdy do něj měli namířeno, a přesto se zachovali férově a objeli to horem. Diskutovat o tom, že plzeňský závod měl být zrušen mi připadá jako naprostá ubohost (pardon za ta silná slova). Jak si vůbec můžeme dovolovat hanět plzeňské pořadatele za snahu zabezpečit bezpečí závodníků, tím že ta silnice byla zakázaná a tím, že na jediném místě, kde bylo v podstatě možné tu silnici křížit postavili dva lidi ve vestách a řídili dopravu? Nezdá se vám to poněkud nedůstojné a krajně nespravedlivé vůči Plzeňákům? Přitom během tohoto závodu a ani po něm se nenašel jediný člověk, který by měl pocit, že takto zakreslená trať byla špatně. Protože bylo zcela evidentní, že ta silnice se v tom místě křiživat musela. Navíc na toto křížení bylo upozorněno v pokynech. A že tam nebyla značka přechodu, nebo průchodu…. Opravdu myslíte, že by to něco změnilo, máte opravdu pocit, že by vás to při tom závodě ovlivnilo? Tak prosím dost těchto argumentů a vemme zpět rozum do hrsti, zklidněme emoce a na každou takovou situaci se dívejme očima fair play. Nebráním se napsat jakýkoliv článek na mtbo web, zatím jsem se k tomu nedostal. Ale před jakýmkoliv rozšiřováním pravidel se, prosím, pokusme podívat na věc trochu s pokorou a s otázkou, proč vlastně závodíme a co od toho očekáváme. Jestli snaha nalézt vždy nějakou mezeru v pravidlech a vytřískat tím pro sebe výhodu před ostatními se slučuje s naším sportem…

  6. Za tím rušením Plzeňských závodů byl smajlík Smíšku, tak to ber trochu s nadhledem. Každopádně že není takový problém přechod v mapě vyznačit dokládají třeba vaše loňské závody v Řevnicích, teď jsem koukal do mapy. Stejně sem to řešil vloni při AMČR když jsem chtěl aby se kousek jelo po jinak zakázaný cestě. Prostě krátký poviný postup.

    Tenhle článek sem napsal hlavně proto, že se mě pár lidí ptalo jak to je s tou cestou atd. No a když už jsem to v těch pravidlech hledal, tak sem to někam napsal. A schválně jsem to nenapsal na MTBO, protože je to můj názor ne nějaké oficiální stanovisko.

  7. Alberte, v pohodě… já jsem to ani tak nemyslel na tebe, hlavně s těmi plzeňskými závody. A určitě je vždy diskuze přínosná a takové věci je třeba probrat. Na druhou stranu mám dojem, že to celé tak trochu směřuje k rozebírání významu mapových značek, a jaký je význam slova “route” apod. Já vím, že i tohle je třeba ujasnit a určitě nebude od věci se shodnout na výkladu, který bude mtbo veřejností široce akceptován. Jen tam prostě vidím tu tendenci směřovat diskuzu tady k těm detailům, který jsou podle mne až druhotný.

  8. Všiml jsem si toho až na té 42.Nejdřív jsem to chtěl ochcat a v cíli se nechat osobně disknout,ale myslel jsem ,že vyhraju i s tou objížděčkou:-) bohužel.Škoda ,jinak to byla další dobrá varianta pod 90min.

  9. Smíšku já když sem si to celý na startu stavěl tak sem ale o tom že dojde na chodník vůbec nevěděl… řikal sem si jen že z podkopce se nedostanu na tu kontrolu vlevo taky pod kopcem. To že se nedostanu do cíle sem si bohužel nevšiml, až když sem řešil ten poslední postup a objíždět v takový situaci? to sem si radši řek že využiju ten chodník. Takže vůbec nechápu, že mě tady řadíš mezi nějaký ojebávače, když navíc sem byl já ten první kdo šel za Honzou Urbanem a sám se to s nim řešil, že sem asi disk a že to měl nepěkně postavený!

  10. Rad bych se vyjadril z pozice stavitele.
    Rozhodne to nemel byt nejakej chytak na zavodniky. Slo jen o to, ze pokud by nebyl zakazanej prostor u tech zahradek a zakazana asfaltka, tak by prakticky nebyla moznost volby a vsichni by koncili kontrolou 42 a z ni pak jeli po asfaltu do cile.
    Prostor nad zahradkama jsem vysrafoval a hlidal ho rozhodci s fotakem (tam jsem predpokladal nejvetsi mnozstvi fikacek a nakonec tam byli jen tri disk). Asfaltku jsem klasicky vykrizkoval (a to docela huste a zretelne), tak aby se nedala pouzit. Vubec me nenapadlo, ze nekdo si to ho nevsimne, vsichni kdo mapu videli, tak si krizku vsimli. Dokonoce dle informaci ze startu naprosta vetsina zavodniku si zakazane cesty vsimla pri planovani trasy takze neviditelna nebo spatne znacena rozhodne nebyla. Kontrola s fotakem byla bohuzel az na dalsi odbocce. Vetsina postizenych se vsak jeste vracela do zahradek driv nez je mohl spatrit a vyfotit.

  11. No jo, stanou se v životě horší věci. Důležitý je ne se pitvat v tom kdo měl být disk a kdo ne, ale spíš aby se díky tomu problému co se stal projasnilo pár věcí v pravidlech a problém se neopakoval. Teď nemyslím že někdo bude jezdit kudy nemá (tomu bohužel nezabrání sebelelší pravidla), ale spíš, že se nebudou vést diskuse na téma zda se zakázáná cesta smí přebíhat a zda se smí jezdit skrz “sídliště”.

    Co se té Plzně týká, tak tam by se dalo říct, že byl předchod vyznačen v terénu, protože tam stáli pořadatelé. A Kamenáč to “chtěl” rušit ne pro tenhle přechod ale z důvodu chybějící kontroly, a naopak si pochvaloval, že se tak nestalo a že se umíme dohodnout. A to je oč tu běží, páč nejde o život ale o zábavu 🙂

  12. Ahoj, to je skvělé, na co vše se nepřijde, když se začne diskutovat. To mě fakt nenapadlo, že do 527 se smí vstoupit – a přesto je to podle klíče tak. Ale pokud je oplocen (což byl tento případ), tak plot stejně nesmíš překonat. Kdyby tam plot nebyl, tak se tam smí nebo se musí použít 709 – Out of bounts area. V tomto světle se případ toho Rusa na Slovensku jeví jinak.
    To Smíšek. Se symbolem 711 – forbidden route si ale stojím za svým zase já. Out of bounts je ten postup po té cestě, nikoliv ta samotná cesta. Vypadá to jako slovíčkaření ale kdyby to znamenalo fyzicky cestu, tak je otazka, kde ta cesta končí. Představ si to obráceně, jedeš po silnici nebo po plné cestě, kterou kříží překřížkovaná tenká cesta. To se klidně může stát z důvodu, že je soukromá. Ani by tě nenapadlo, že to po silnici nesmíš přejet. To jenom abyste proboha podle doporučení jury nevymýšleli nějaké české speciality jen kvůli jednomu závodu a abys neztratil glanc. Když chce pořadatel, aby se někam nevstupovalo (ode dneška i pro settlement bez plotu), tak na to má značku 709 – Out of bounds area (u které je jasné, kde končí a kde začíná) a když jenom nechce, aby se po nějaké cestě jelo, použije 711. Připadá mi to naprosto logické. A to by mělo být ponaučení z toho případu.
    To Honza. Já si moc vážím tvé práce a nechci tě ji kritikou nějak znechucovat, ale tohle se ti moc nepovedlo. Já jsem vloni taky zkazil sprint v Řevnicích (hlavně pro ženy) a nesvádím to na závodnce, že byly pomalé a neumí běhat s kolem na zádech. Argument, že si toho většina všimla není důkaz toho, že je to správně. To by nebyl, ani kdyby si toho všimli všichni. Nebo si myslíš, že kdyby to bylo vyšrafované, tak by ten závod byl horší?
    Navíc např. trať HE díky tomu zakázanému postupu se ochudila o jedinou smysluplnou zásadní variantu, která by asi ani nebyla nejrychlejší. Jinak to ale byly pěkné závody a díky za ně. I když jsem dopadl jako Bozděch – kdybych tam nejel, bylo to výsledkově na stejno. Ale Karamazovi v letním kině za to stáli. Jenom lituji, že jsem neviděl Buráka, jak tam leze přes potok v kopřivách a lidem po dvoře.

  13. No s Rusem na Slovensku je to pořád stejně, protože tam byla dvojí mapová značka pro louku – jedna klasická žlutá a po té bylo povoleno jezdit. A pak tmavě zelená, a to byl naopak zakázanej prostor.

    Co se týká značky 527 a dokonce i značky pro vysokej plot, tak klíč neříká že se tam nesmí vstoupit. Narozdíl od ISSOM. Ale z druhé strany u toho plotu je jasné, že jde o nějaký soukromý pozemek a zákony ČR jsou asi nad pravidly MTBO. Nejsem právník, ale myslím si, že lozit jen tak někomu přes plot na jeho pozemek asi úplně legální nebude 🙂

  14. Ahoj,

    upřímě musím říct, že celá diskuze ohledně zakázaných míst apod. mě osobně velmi mrzí už od sobotních závodů. Proč? Vůbec nechápu, proč a hlavně o čem se diskutuje. Je jasný, že MTBO děláme všichni jako koníček jehož podstatou je objet co nejrychleji kontroly v neznámém terénu. Bojujeme sami se sebou, se soupeřema, kámošema a hlavně pro radost.

    A taky podle pravidel FAIR PLAY. Pokud to zjednoduším, tak by ani žádný podrobný pravidla být nemusela. Je totiž úplně jedno, jak si kdo zakázaný prostor vyloží, jestli přeběhne cestu, objede ji po chodníku, povede kolo mimo mapu nebo to riskne, že ho nikdo neuvidí. Ve všech případech je to buď vědomé získávání nefér výhody proti soupeřům nebo jen závodnický zkrat, který vyústí v totéž. Osobně bych se fakt styděla se jakkoli obhajovat, kdybych v podobný situaci byla. I já jsem se nechala nachytat. Tak jsem si řekla, že jsem blbá, vrátila se znovu na kopec, projela kolem 2 kontrol podruhé a i přesto vyhrála. S odstupem času to vidím jako chybu stavitele a argumentace “jednoznačnosti” závodu nerozumím. Pak to bylo holt špatně postavené. Je to škoda, protože jinak to byly moc povedený závody.

    Fakt mě mrzí, že v našem hezkym sportu se vůbec tyhle diskuze vedou. A hlavně, že zapomínáme na fair play a to, proč ten sport děláme.

  15. Ahoj,
    a když je v lese vykřížkovaná cesta, jak moc daleko od ní můžu běžet s kolem?

  16. Markéto,
    nevím, jakou diskuzi jsi četla, ale na této se nikdo neobhajuje protože jediný, komu se diskvalifikace nelíbila byl Burák, a ten tady nediskutoval.
    K tomu, aby se závodilo fair play je potřeba, aby se závodilo podle pravidel, která jsou jasná a pro všechny srozumitelná, a o to v této diskuzi jde. Už to chápeš? Taky tě nikdo diskutovat nenutí, to je jenom pro nás slabé ubožáky, kteří nejsou takové hvězdy, že vyhrávají i když si přidají 100 m do kopce.

  17. To Kekety: Pravidla neříkají nic o tom jak daleko od zakázanýho prostoru smíš běžet, pouze to, že má být vyznačený v mapě, a pokud je to potřeba i v terénu. Čili, pokud je to silnice, tak je asi hranice celkem jasná a dva metry vedle v lese klidně běžet můžeš.

  18. Na pretekoch som nebol, ale z rozprávania a vzhliadnutia mapy s traťou mi bolo jasné o čo ide.
    Podľa ISOM 2007 pre MTBO, je výklad ku značke 527 veľmi stručný:
    527 Settlement
    Houses and gardens and other built up areas. Roads, buildings and other significant
    features within a settlement must be shown.
    Colour: green50% (60 l/cm) and yellow 100%; green 100% (contour).
    Ale podľa ISSOM 2007 pre OB šprint, je výklad ku značke 528.1 veľmi dobre vystihujúci aj naše potreby:
    528.1Area with forbidden access
    An area with forbidden access such as a private area, a flower bed, a railway
    area etc. No feature shall be represented in this area, except very prominent
    features such as railways, large buildings, or very large trees. Road entrances
    shall be represented clearly.
    Areas with forbidden access totally contained within buildings shall be mapped
    as being a part of the building.
    Colour: yellow 100%, green 50%.
    (forbidden to cross)
    It is forbidden to cross an area with forbidden access!
    Competitors violating this rule will be disqualified.

    Ešte stojí za zmienku jeden dôležitý fakt – a tým sú zásady fair play.

    Žiaden usporiadateľ nemá snahu pretekárovi zbytočne komplikovať jeho pohyb na trati, zvádzať ho na rôzne špekulácie a podvody. Čo je usporiadateľovi jasné, nemusí byť ešte úplne jasné súťažiacemu v pretekovom ošiali. Väčšine z nás je pretekanie v OC jedinečnou športovou aktivitou, ktorá prináša fyzické i psychické ukojenie. No nie všetci dokážu brať pretekanie ako zábavu, a aj na oblastných pretekoch súťažia bez rešpektu ako o tituly majstrov sveta…

    Každý sme omylný, preto kontrola nezávislou osobou väčšinou prináša osoh, len treba názory tejto osoby aj akceptovať, nie iba vypočuť.

    A ešte jeden fakt chýba v pravidlách – Pohyb pretekára na súťažnej trati v priestore nezobrazenom na pretekovej mape je zakázaný!

  19. Informace pro všechny, jež se chtějí zapojit do této diskuze. Před tím než jsem podal protest proti diskvalifikaci jsem Tomášovi Síkorovi říkal, že je mi jasné, že hážu dvě kila do záchodu. S Tomášem jsme se domluvili, že když prohraju tak mě příště vezme na pivo. Nešlo mi o ukojení svých závodnických ambicí. To již mám za sebou. Před začátkem sezóny jsem zažádal o sestup z elity a v áčkách se mi opravdu líbí. V tomto závodě bych skončil na krásném 35 tém místě. V lese jsem jednou nýtoval řetěz kamenem a podruhé půjčeným nýtovačem. Takže bych se chtěl pouze ohradit proti nařčením ze snahy někoho ošálit, nad někým vyzrát či se nějak zvýhodnit. Šlo mi pouze o jednoznačné vyjádření k výkladu pravidel.
    Teď už tedy všichni vědí a do budoucna se tímto rozhodnutím musíme řídit, je jen otázka jak budou vypadat závody v cizině. Budou se rozhodnutím naší komise také řídit?

Leave a Reply